Jak założyć sklep internetowy?

Prowadzenie biznesu w sieci staje się coraz bardziej wygodne i popularne. Aby dotrzeć do szerszej grupy odbiorców tworzone są sklepy internetowe – niedroga inwestycja, a efekty mogą być zaskakujące. Sam projekt strony, miejsce na serwerze to jednak zbyt mało, by osiągnąć sukces. O czym należy pamiętać zakładając e-sklep?

Podstawą jest pomysł, czyli wybranie branży, towarów na jakie będzie popyt i określenie grupy odbiorców. Na zainteresowanie klientów ma też wpływ cena, więc warto poszukać solidnych, a niekoniecznie drogich dostawców. Warto pamiętać, że dzisiaj liczy się też jakość.

Nazwa sklepu

Wybranie nazwy sklepu i domeny ma ogromne znaczenie. Nie może być zbyt długa, by łatwiej ją można było zapamiętać. Dostosujmy ją do obranej branży, by klienci utożsamiali nazwę z towarami, jakie sprzedajemy. Wybierzmy domenę w zależności od obszaru w którym chcemy działać.

Firma i formalności

Prowadząc działalność gospodarczą, także w sieci, konieczne jest uzyskanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, zgłoszenie do ubezpieczeń i wybór formy opodatkowania. Wszystkie formalności można załatwić w ramach tzw. jednego okienka składając wniosek CEiDG w urzędzie miasta/gminy albo elektronicznie (wymagany jest podpis elektroniczny, lub osobiste potwierdzenie w urzędzie wniosku wysłanego bez podpisu). Przy działalności internetowej potrzebne będzie też bankowe konto firmowe.

Oprogramowanie sklepu

To jakie programy wybierzemy do obsługi e-sklepu ma duże znaczenie – ma on służyć nam długo, bez zakłóceń, ma być funkcjonalny i dla nas, i dla klientów. Oczywiście można skorzystać z tych darmowych, jednak najlepiej wybrać płatne albo napisane wyłącznie dla nas. Wiąże się to jednak ze sporymi kosztami, więc na początek zwykle wystarczyć musi tańsze. Kryteria wyboru powinny dotyczyć zakresu funkcjonalności i dostępnych opcji. System warto przetestować z punktu naszego widzenia i tego, jak odbiorą go klienci i na ile będzie praktyczny, intuicyjny i wygodny. Warto porównać koszt kilku programów i wybrać ten niekoniecznie najtańszy, a spełniający oczekiwania. Ważna jest możliwość integracji z zewnętrznymi systemami (kurier, hurtownia porównywarka cenowa itd.).

Nie można zapominać o dostosowaniu strony do urządzeń mobilnych i kampanii reklamowej. Po spełnieniu ww. działań możemy zacząć przygodę z handlem w sieci i stale dbać o poprawę wizerunku firmy.

Leave a Reply